اهیمت صفحه درباره ما در یک سایت شگفت انگیز است. باید توجه داشته باشید که اینترنت به نماد “حفظ مساوات” تبدیل شده است: در پنجره یک مرورگر همه شرکتها، بدون توجه به کوچکی و اندازه خود، می توانند به خوبی یک شرکت بزرگ، با سابقه طولانی در کیفیت و ارایه خدمات، به نظر برسند. این وضعیت، صاحبان مشاغل کوچک را به چالشی بااهمیت فرا می خواند: چگونه می توانیم مشتریان بالقوه خود را از این بابت قانع کنیم که شرکت ما شرکتی کلاهبردار و با زمینه فعالیت غیراخلاقی نیست؟ بهترین راه حل، استفاده از یک صفحه کاملا سازمان یافته ” صفحه درباره ما ” است.
صفحه درباره ما نباید فقط شرکت را به مشتری معرفی کند، بلکه باید ورای هرگونه شک و تردید، به شرح دلایل اعتماد مشتری به شرکت شما بپردازد. اغلب، این موضوع به معنی پاسخگویی به شش سوال مهم زیر است که از طرف بازدید کننده وب سایت شما مطرح می شود و باید در طراحی صفحه درباره ما لحاظ شود.
امروزه مردم از شرکتهای بزرگ و مقرراتی و نگرش قدیمی و شعار گونه “تماس شما برای ما مهم است” خسته شده اند. شما می توانید به عنوان مالک یک شرکت کوچک، توجه شخصی را به مشتری خود داشته باشید که آنها از هیچ شرکت بزرگی دریافت نمیکنند. این پیغام را در ” صفحه درباره ما ” بگنجانید.
از صحبت درباره خود و علاقه شغلی خود هیچ واهمهای نداشته باشید و البته میتوانید عکس خود را نیز ضمیمه کنید. پیام اصلی شما این است که در پس زمینه کسب و کار شما فردی واقعی قرار دارد که به مشتریان خود از صمیم قلب اهمیت می دهد.
شاید بهترین روش پاسخ به این سوال این است که آدرس پستی کامل خود را در سایت قرار دهید. حتی اگر مشتریان شما هیچ وقت به دیدن شما نیایند، نکته اطمینان بخشی درباره مکان حقیقی شرکت شما وجود دارد. یک آدرس پستی به مشتریان احتمالی شما نشان میدهد که چیزی برای پنهان کردن ندارید. آدرس تماس خود، شامل آدرس پستی را در نقطهای مشخص در صفحه درباره ما قرار دهید.
همه شما با عبارت کلیشه ای “اگر چیزی بیش از حد لزوم خوب به نظر برسد حتما به درستی آن شک کن” آشنا هستید. اگر طرح فعالیت های خود را برای بازدیدکنندگان آشکار نکنید، به عبارت دیگر اگر به آنها نگویید که از چه راهی کسب درآمد می کنید، اولین سوالی که به ذهن آنها خطور می کند این است: “مشکل چیست؟”
اگر شرکت شما تولیدات رایگان زیادی عرضه می کند یا این که قیمت اجناس شما در مقایسه با رقبا بسیار کم است، مشتریان شما عقب نشینی می کنند.
در صفحه درباره ما درمورد منابع درآمد خود و دلایل دریافت هزینه بابت خدماتی که مشتری را به خاطر آنها شارژ می کنید، صحبت نمائید. به یاد داشته باشید که به جای صحبت از قیمت ها از ارزش خدمات و محصولات خود صحبت کنید.
مردم غالبا به دو گزینه ثبات و دوام به عنوان دو عامل تعیین کننده اعتماد نگاه می کنند. از آنجا که بیشتر شرکتهای کوچک (به خصوص از نوع آنلاین) قدمت زیادی ندارند، انتظار تاریخچه ای طولانی برای ایجاد اعتماد کاری، مشکل است. اگر شما با چنین موردی روبه رو هستید، میتوانید از تجربیات گذشته خود صحبت کنید. تجربه گذشته بیشتر صاحبان شرکت های کوچک، با فعالیت کنونی آنها ارتباط زیادی دارد. در صفحه درباره ما ضمن صحبت درباره این موضوع، ارتباط و دلیل سود رسانی آن به فعالیت کنونی خود را شرح دهید.
بهترین راه برای این که به مشتریان بالقوه خود نشان دهید چه کار می توانید برای آنها انجام دهید، قرار دادن متن های تشکر از مشتریان خرسند شرکت است. بهترین حالت این است که این پیام ها از جانب شرکت ها باشند تا بتوانند به شکلی دقیق، موقعیت و رضایت مشتری شما را مشخص کنند. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است این پیام های قدردانی، آدرس تماس فرستنده را نیز مشخص کنند.
معمولا نام و یک لینک به یک وب سایت کافی است. فراهم کردن لیستی از مشتریان سابق و نوع فعالیت ارایه شده از جانب شما به آنها نیز موثر است. قبل از تهیه لیست نام مشتریان، از آنها اجازه این کار را بگیرید. بیشتر اوقات آنها از دادن این اجازه بسیار خوشحال می شوند به خصوص اینکه لینکی به وب سایت آنها در سایت خود بگذارید.
روش دیگر برای ایجاد اطمینان و اعتبار، وابسته بودن به انجمن ها، موسسات تجاری یا شغلی است. این موسسات غالبا به اعضا خود اجازه استفاده از لوگوی موسسه را می دهند. به عنوان مثال، وب سایت یک تعمیرگاه اتومبیل می تواند از علامت یک شرکت بزرگ تولید خودرو استفاده کند و به این وسیله بر در اختیار داشتن مکانیک هایی آموزش دیده تاکید کند. به طور مشابه، یک وب سایت مشاوره شغلی نیز میتواند لوگوی انجمن مدیریت و یک آژانس معاملات ملکی، لوگوی انجمن صنفی معاملات ملکی را به کار برد. از این انجمنها به نفع خود در صفحه درباره ما بهره بگیرید.
مردم درباره اطلاعات شخصی خود، به خصوص در دنیای برخط، بسیار محتاط هستند. شما باید از یک سری سیاستهای حفظ و محرمیت اطلاعات استفاده کرده، آن را به وضوح در وب سایت خود نشان دهید، همچنین باید لینک آن را در صفحه درباره ما و همچنین صفحه اصلی قرار دهید. این مورد به تنهایی ممکن است تاثیر های مثبتی را بین مشتریان احتمالی که به جای انتخاب محلی دیگر، خرید از شما را انتخاب می کنند بگذارد.
اگر اطلاعات صفحه درباره ما ضمن اشغال فضایی زیاد، متن شما را طولانی می کند، می توانید آن را در صفحه های مختلف تقسیم کنید. در این صورت به جای یک صفحه، یک بخش “درباره ما” خواهید داشت. در صورت انجام این کار، منوی کوچکی حاوی گزینه های مختص صفحه درباره ما تهیه کنید. لینک های این منو را می توانید اینگونه بنامید: کارمندان ما، فعالیت ما، نمونه کارهای ما، مشتریان ما و غیره.
بهترین مکان برای قرار دادن این بخش، یک ستون در سمت راست یا چپ صفحه، با توجه به انگلیسی یا فارسی بودن صفحه است. همچنین در صفحه اصلی، لینکی را به صفحه درباره ما قرار دهید. لازم نیست این لینک حتما در مشخص ترین مکان یا در منوی اصلی وب سایت شما باشد، فقط کافی است قابل رویت و دردسترس باشد.
● خلاصه
تشخیص خوب بودن و حسن شهرت شرکت ها در اینترنت کار سختی است. یک راه برای کمک به مشتریان احتمالی برای اعتماد به شغل شما، داشتن یک صفحه درباره ما خوب است. این صفحه باید به بیشتر سوالات احتمالی که مشتری ها از خودشان در مورد اعتماد یا عدم اعتماد به شرکت شما می پرسند، پاسخ دهد. این صفحه باید از طریق یک لینک در صفحه اصلی به راحتی در دسترس باشد.